Min story hittils👇

Den 21 december vaknade jag upp med extrem smÀrta i ryggen och nÀr jag stÀllde mig upp sÄ strÄlade det ner i höger ben. Jag försökte sova bort det men nÀr jag vaknade en timme senare var det vÀrre.Jag fick ringa efter ambulans och fick morfin pÄ plats för att överhuvudtaget kunna stÄ upp. PÄ sjukhuset blev jag kvar i 3 veckor. Missade julafton och min 25 Ärs dag.


Under dessa 3 veckor fick jag upp 22 kilo och landade pĂ„ en vikt pĂ„ 222 kilo. Min pappa Ă„kte frĂ„n södra Sverige och min mamma frĂ„n Örnsköldsvik för att vi tre trodde att det hĂ€r var slutet pĂ„ mitt liv. Jag ringde till min mamma i panik och grĂ€t ut: ''Jag vill inte dö, jag vill inte dö, snĂ€lla lĂ„t mig inte dö''. Jag hade den vĂ€rsta dödsĂ„ngest jag nĂ„gonsin haft och det blev mitt wake up call.


Jag hamnade pÄ korttidsboende och nÀr jag Àntligen kunde gÄ litegrann med rullatorn sÄ Äkte vi till Dollarstore och dÀr köpte jag hantlar och andra trÀningsredskap. Började styrketrÀna och lade ut en bild pÄ Instagram/Facebook och det var dÄ Helena Viinikka kontaktade mig.


Idag stÄr jag hÀr, Àr 28 kilo lÀttare och Àr sjÀlv coach med ett sjÀlvförtroende jag aldrig nÄgonsin haft förut. Har en energi jag inte haft sen jag var 17 Är och gick pÄ ADD mediciner.


Jag har en lÄng vÀg kvar men nu vet jag att jag kan och att jag kommer nÄ mitt mÄl att fÄ sitta pÄ en hÀst igen, att fÄ Äka karuseller pÄ Liseberg och att fÄ bestÀlla flygresa utan att ha Ängest över om jag fÄr plats.


Tro pÄ er sjÀlva och kom ihÄg att det Àr ni som skapar eran framtid hÀr och nu <3

1 SofiaLissmyr:

skriven

Vilket berörande inlĂ€gg! Du Ă€r sĂ„ grym. Jag vĂ€gde som mest 120 kg och jag kĂ€mpar fortfarande med min viktnedgĂ„ng som jag skriver mycket om pĂ„ bloggen för att kunna insperera andra. Grymt att du delar med dig 😊

Kommentera hÀr: